Det närmar sig...


Det er inte många dagerna kvar..
Kanske har ni decorerat granen,..eller glaserat din julskinka?

Jag är nu redo med det mesta,..tror jag.

Det är så skönt dom sista dagerna at bare njuta lite,..♥
God mat, spänningen hos barnen, och lite tystnad.

På tv är det massor av julstämning,..

Jul med Ernst
Leilas söte jul
Tinas julkök
Jamies jul
Lotta på Liseberg


Inte kan man väl se alla, men man får väl kolla inn vad man tycker mäst om.

Och, självklart pyssla lite...



Runes minicupcakes:

Vad behöver du?
120 g Smör
60 g brunt socker
2 ägg
1 tsk bakpulver
½ tsk salt
1,5 dl vetemjöl
2 ss lakrissirap

Glasyr:
1,5 dl Mascarpone
4,5 dl florsocker

Hur gör man?
Piska smör & bruntsocker i typ 5 min.
Tilsätt ett & ett ägg, piska på hela tiden.
Tilsätt lakrissirap, piska..
Tilsätt mjölet, iblandat salt & bakpulver...piska ennu lite till.

Smeten hälls i små pappersformar, el tilsv.
Gräddas i ungefär 10 min 175g.

Kyla väl, decorera med glasyren & evt strossel.

Servér...♥










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0