Tai Mu Long Jasmine-Drakeögon




Tai Mu Long, det bäste théet jag har smakt
.

I min tid med kaffe & thé butiken, har jag haft glädjen å prova på mängder av god, fantastisk och even ennu bettre thé.

Ennu tills denna dag, är det Drakeögon théet som for mig er bäst.

Den här utsökta thé får sin härliga karaktär från at bli plukkat om våren,
och at torka tilsammans med jasminblommor♥
Théet består av en topp med två blad ihopprullade i små kulor(drakögon)
som vackert öppnar sig i  tekannan när den utsätts för vatten♥

Jasmin Tai Mu Long är ett mycket högklassigt och ljuvligt thé där aromen av
jasmin framträder tydligt inte enbart i doft men även i smak på ett milt och balanserat sätt.

Jasminblommor i thé säger sig at minska stress och kan motverka huvudvärk.

Härkomst: Fujian provinsen i Kina.
Utseende: Små ihoprullade kulor.
Smak: En frisk, aromatisk och god smak av jasmin.

När jag ska göra en kanna Drakögon gör jag så her:

Tar koldt vatten, koker upp i vattenkokare.
Läggar drakeögon i botten av thékannan.
Kollar temp på vattnet, blandar tills det med koldt vatten i vattenkokaren.
När vattnet inte er over 70g, fyllar jag det i kannan.
Så läter jag den stå i ungefär 1,5 min

Så fyller jag den vidunderliga théet i rejäle thé koppar.

Tar ut théet, låter det torka♥

Njutas♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0