Besegrad av 12 åringen...

I går skulla jag göra barnens favorit, pannkakor..
Hadde just börjat, da kom äldstekillen å ba mig bakka.

Han hadde et recept som var mycket bättre, så han ville överta dagens middagskok.
Okej, kör på.

Jag var ju lite skeptisk till hans smet, tjockleken var ju inte som min brukar vara.

Ingrediensarna var inte alls dom samma som jag anvender...

Möjligvis nämda jag min skepsis..♥

Da pannkakorna var redo måste jag erkänna, det var dom bästa jag nogon gong har smakt.

Dom var tunna, softa og hadde en elegant munnkänsla.

Killarna forundrade sig på om jag var besviken, nej inte alls.
Jag är stolt, min kille gör bättre pannkakor en mig♥
Och, killarna mine vil vara i köket, dom vil eksperimenter, dom är trygga på sig själv.
Stolt♥

Ha en jättefin onsdag..♥

( å tack til mormor förr boken Pannkaka♥)

Pannkakor.
..♥

2 ägg
2 dl vetemjöl
1 msk potatismjöl
5 dl mjölk
2 msk solros/rapsolja
½ tsk salt

Vispa äggen,rör i litet av mjölet.
Häll på halften av mjölken, vispa till en slät smet.
Tilsätt rästen av mjölet, därefter resten av mjölken och oljan.
Vispa gott, tilsätt saltet.

Stekas på crêpes panna, evt stekpanna.

Servér genast, med bacon, socker, sirap och blåbär.Mums


Kommentarer
Postat av: FruKnepig [en klick humor]

Tjenare ville kika in & säga att jag faktiskt diggar din blogg, hare gött!

2012-01-26 @ 22:08:18
URL: http://fruknepig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0