Monica`s Bagels





Den her recepten har jag inte delat av mig med nogon förut.
Känns lite jobbigt, men jag vil ju gärna at ni alla ska få prova på dom.


Garanterad dom bästa bagels du nogonsin vil smaka...LOVAR ♥

Vad du behöver:

25 g jäst
5 dl vatten
2 ss smör
2 ss sirap/socker
2 tsk salt
800 g vetemjöl

Blanda lätt, jäsa 12 timmar i kylen.

Forma 12 "donuts",jäsa i 20 min.

koka upp rejält med vatten i en kastrull.
Tilsätt en matsked socker.

koka 2 & 2 tills dom flyter opp i vattenskorpan.
Det tar ungefär 3-4 min.

Evt strö på vallmogefrö, sesamfrö, solroskärnor etc
Penslas med ägg.

Gräddas 225g i ugnen i 20 minut.

Server med massor av fyllning.
Sallad, skinka, västerbottensost, lök, råkost...mm

Bra idé til lunchlådan?
Eller till kveldsfikan...♥


Ha en sååå bra kvell allihoppa♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0